Blogning om vinterdepression


Jeg har netop fået en lampe til lysterapi i julegave. Jeg har derfor besluttet, at jeg vil blogge om mine personlige erfaringer med lysterapi. Jeg er ikke meget hårdt ramt af vinterdepression, men mørket har den effekt på mig, at jeg bliver sløv, introvert, har svært ved at komme op i gear og få gang i mine mange projekter. Desuden har jeg fået konstateret et lavt niveau af d-vitamin i november.

Denne kombination af mangel på d-vitamin og tendens til manglende energi og det faktum, at jeg spiser for mange kulhydrater om vinteren som nu har gjort mig lidt overvægtig gør, at det er på tide at prøve noget nyt i forhold til at få gjort noget ved vinterdepression, hvorfor jeg har valgt at lave nogle dagbogslignende indlæg de næste måneder i forbindelse med mine egne erfaringer med lysterapi. Juleferien er snart forbi og vi skal igen op om morgenen, når det er bælgmørkt. Jeg skal prioritere at stå op kl. 6.15 hver morgen og få lysterapi 15-20 minutter hver morgen. Jeg håber, at det også hjælper mig som jeg har læst mig til, at det gør for rigtigt mange. Jeg længes sådan efter sommerens lys og varme. Jeg kan fysisk mærke den længsel efter sommerens lys og varme og nu går vi heldigvis den rigtige mod bedre tider.



Her på bloggen vil I kunne læse om mine erfaringer med lysterapi under Etikkerne "Lysterapi mod vinterdepression". Kommentarer er velkomne. I kan vælge at skrive anonymt på bloggen, da det kan være følsomt at skrive om at have en vinterdepression.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...