Nu er jeg gået ind i den sidste måned med lysterapi i denne omgang. Marts måned er begyndt. Tøvejret har sat ind og for første gang i flere måneder har vi nu tøvejr, længere dage med lys og dermed kan jeg mærke, at jeg igen får masser af energi.
 Min krop sukker og længes efter forår, men jeg kan mærke, at det ligger lige om hjørnet og dermed sender min vinterdepression helt på retur.


Jeg har været så glad for at tage lysterapi i januar og februar måned. Næste år satser jeg på at virkningen bliver endnu større, da jeg har planer om at starte allerede i starten af november, hvor mørket virkelig sætter ind. Min mand og jeg har også planer om en tur til Gran Canaria 14 dage næste vinter hvilket vil give yderligere effekt mod vinterdepression.

Jeg drømmer om små gule erantis, vintergækker og påskeliljer. Jeg ved, at rytmen, lyset og solens begyndende varme vil sørge for dette indenfor overskuelig fremtid og jeg længes. Jeg kan mærke længslen i hele kroppen og kan genkende den samme længsel som jeg følte sidste år på dette tidspunkt. Forskellen denne vinter har blot været at jeg har haft meget mere energi p.g.a lysterapien, mindre ømhed og træthed i led og muskler p.g.a jeg har taget D-vitamin hele vinteren. Jeg kan kun sige, at jeg ville ønske jeg havde startet for flere år tilbage, men bedre sent end aldrig. Foråret er nemlig på vej og så er alt lige meget - næsten.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...