Lysterapi og vinterbadning


Lysterapi er den bedste terapi mod vinterdepression. Det kan du læse om via mine talrige blogindlæg om min lysbehandling her på bloggen. Se evt. punktet "Lysterapi mod vinterdepression" ude i venstre side.
 Det giver et meget godt billede af min behandling med lysterapi mod vinterdepression.
 Efter 6 uger må jeg konstatere, at det har en effekt og kan kun opfordre alle til at komme i gang med lysbehandling, hvis du har symptomer på en vinterdepression.


Vinterbadning skulle også være en fantastisk terapi mod vinterdepression. Jeg har ikke selv afprøvet dette, men til næste vinter vil jeg blogge om  vinterbadningens effekt på vinterdepression, da jeg har tænkt mig at kombinere lysterapi, vinterbadning og indtag af D-vitamin. Jeg kan ikke starte på vinterbadning endnu, da kroppen skal vænnes til dette fra om sommeren.

Vinterbadning frigører en eksplosion af endorfiner i kroppen, hvilket har indvirkning på humør og effektiviteten. Vinterbadning kombineret med lysterapi og et sikkert indtag af D-vitamin må være en sikker kur på mod vinterdepression. Det vil jeg i hvertfald tillade mig at have en hypotese om indtil andet er bevist.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...