Lysterapi gav mig livet tilbage


Jeg har taget lysterapi i næsten 3 måneder. Nu er jeg nået til midten af marts og dagene er blevet lysere i begge ender i døgnet. Jeg har taget lysterapi hver dag siden slutningen af december.
 Det har simpelthen været det bedste jeg har gjort i mange år for mig selv og jeg kan ønske, at jeg var startet noget før. Personligt har det haft en særdeles positiv indflydelse på mit liv at tage lysterapi.


Mere socialt liv med lysterapi
Jeg har haft mere overskud til at være social og sammen med mine veninder og familie. Jeg har taget langt mere ud og besøgt andre mennesker om aftenen end andre perioder. Mit overskud til mine børn og lysten til at foretage sig noget aktivt har været langt mere tilstede. Jeg har været i biografen flere gange, gået lange ture i skoven med børnene og haft mere lyst til at foretage mig alverdens projekter.


Mindre tristhed med lysterapi
Jeg har været mindre trist og min tendens til tunge ekstensielle tanker har ikke været så udmattende. Jeg er en tænksom og følsom person, men det har været lettere at håndtere. Der har været mere indre fokus på glæde og gode oplevelser.

Bedre søvnrytme med lysterapi
Den første uge med lysterapi smadrede min søvnrytme. Det var ganske skrækkeligt og jeg var tæt på at opgive. Det kan du læse mere om her http://vinterdepression.blogspot.com/2011/01/lysterapi-har-smadret-min-nattesvn.html
Det er dog ovre nu. Jeg sover generelt bedre og længere end jeg gjorde tidligere. Der er dog enkelte nætter hvor jeg har svært ved at sove, men det er ofte forårsaget af andre årsager.

Nu er foråret på vej. Jeg fortsætter med lysterapi i endnu 2-3 uger også tror jeg, at den lille lampe kan pakkes væk indtil november. Der er heldigvis længe til. Forude venter forår og sommer og åh, hvor jeg dog glæder mig.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...