Motion virker mod vinterdepression


Mange mennesker mærker her i slutningen af oktober de første tegn på vinterdepression. Du kan læse om symptomerne her 7 tegn på vinterdepression


Derfor skal du forsøge at finde noget tid og energi til at dyrke hård motion, hvor du får pulsen helt op i det høje felt, så hjernen frigør masser af det lykkebringende stof endorfiner og øger dit velbefindende og styrker dine mentale færdigheder.




Jeg er selv gået i gang med lysterapilampen på 2. uge. I år kom jeg i gang i rigtig tid. Jeg er også kommet i gang med at dyrke motion 2 gange ugentligt. Der er blevet mere overskud og energi efter mine børn er blevet større.

Fordelene ved motion mod vinterdepression kan læses fra en mere biologisk og fysiologisk synsvinkel her.

Jeg satser klart på, at mine tidligere perioder med vinterdepression bliver mindre i styrke i år fordi jeg har fået langt større kendskab til vinterdepression  og forsøger at tage de rigtige forholdsregler.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...