Vinterdepression og tåge i november


Det er november. De sidste dage har vejret været ganske mild, men meget vådt, mørkt og tåget.

Jeg sidder troligt med min lysterapilampe hver morgen i 20 minutter og kontrasten mellem lyset og vejret udenfor er stor. Jeg tænker, at behandlingen med lysterapi ville have betydet store ændringer i mit "vinterliv" for år tilbage.





Når jeg tænker tilbage og læser min dagbog har jeg haft vinterdepression i mange år. Sidste år fik jeg konstateret en voldsom lav d-vitamin-mangel (Læs mere om d-vitamin-mangel her) og jeg tænker, at det har jeg sikkert haft i mange år, men det er først i oktober sidste år, at jeg er begyndt at tage d-vitamin piller om vinteren. 

Nu tager jeg fast d-vitamin fra oktober til april måned. D-vitamin-mangel har stor indflydelse på vinterdepression. Den mere uddybende artikel herom kan du læse her Vinterdepression og d-vitamin-mangel

Når morgenerne bliver endnu mørkere i løbet af november tager jeg min lysterapilampe med på arbejdet, da det er nødvendigt for behandling af min vinterdepression.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...